fbpx

Ανακοινώσεις

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

Του μαέστρου & συνθέτη Ανδρέα Χασάπη

Ο άνθρωπος, από την αρχαιότητα ως σήμερα, αφού έλυσε τα βασικά ζητήματα επιβίωσης και άρχισε να κοινωνικοποιείται, κλήθηκε να αποφασίσει για την ποιότητα του καθημερινού του βίου.
Η οικογένεια, πρώτος πυρήνας κοινωνικής συγκρότησης, ιεράρχησε τις δομές της γύρω από νεότευκτες αρχές και αξίες, όπως αυτές της θρησκείας, των κανόνων δικαίου και του δικαίου της συμβίωσης. Όταν αργότερα διευθετήθηκαν ή λύθηκαν οι διαφορές που εγγενώς ο ανθρώπινος χαρακτήρας παρήγαγε, οι ανάγκες σταδιακά αναβαθμίστηκαν σε ζητήματα συμβιβασμού και αμοιβαίας υποχωρητικότητας, για χάρη της ειρηνικής συμβίωσης των μελών της κοινότητας.
Όλα αυτά, φυσικά, απαίτησαν χρόνο και πολλές φορές πέρασαν μέσα από επώδυνες συγκρούσεις. Η παιδεία, στην οποία εξελίχθηκε η μαθητεία των νεότερων στους εμπειρότερους ενήλικες, υπήρξε το πρώτο βασικό στοιχείο στο οποίο βασίστηκε η εκλέπτυνση του ανθρώπινου χαρακτήρα και η πειθαρχία στις κοινές παραδοχές της αλήθειας και του αλληλοσεβασμού.
Μικρές τελετές θρησκευτικές, οικογενειακές, κοινωνικές, άρχισαν να διαφοροποιούν την ανθρώπινη ζωή και να την μετατρέπουν από αυτή του αγώνα για επιβίωση, σ’ εκείνη της ψυχαγωγίας, της διασκέδασης, και της ψυχοσωματικής εκτόνωσης.
Νέες μορφές ψυχαγωγίας κατοχυρώθηκαν μέσα από την διαρκή εξέλιξη των ανθρώπινων αναγκών και της αναπροσαρμοζόμενης κοινωνικής ζωής.
Η ενασχόληση με τις λεγόμενες καλές τέχνες, ως αποτέλεσμα της εκλέπτυνσης του ανθρώπινου χαρακτήρα, με τη συνδρομή του πλούτου και των νέων κοινωνικών δομών, εξελισσόταν ολοένα και περισσότερο σε ανάγκη, παρά πάρεργο, αποτέλεσμα της διαχείρισης του ελεύθερου χρόνου.
Η οικονομική ακμή, η συμμετοχική δομή των πόλεων-κρατών, η πνευματική ικμάδα και η ταυτόχρονη ανάγκη για επίδειξη της υπεροχής έναντι άλλων κοινωνικών και φυλετικών ομάδων υπήρξαν ζωτικά στοιχεία στην ανάπτυξη αυτού του πλέγματος δραστηριοτήτων που αργότερα ονομάστηκαν με τη λέξη πολιτισμός.
Η Σικυών, μία ακόμη κραταιά εκπρόσωπος της περιόδου της Ελληνικής ακμής, μας κληροδότησε – εκτός της πλούσιας πατρώας γης – και μια βαριά άυλη κληρονομιά, την οποία οφείλουμε να τιμούμε, όχι μόνον επιδεικνύοντας ως τρόπαιο τον αρχαίο πολιτισμό της, αλλά υπηρετώντας έναν ιερό σκοπό: Αυτόν της ανάδυσης και ανάδειξής της, με τη σύγχρονη πλέον μορφή του, μέσω οικοδόμησης και παραγωγής ικανού πολιτιστικού έργου, αντάξιου της ιστορίας της πόλης.
Με επίκεντρο το αρχαίο θέατρο, το οποίο οφείλεται να αποκατασταθεί και να αναδειχθεί ως κυρίαρχο στοιχείο της πολιτιστικής ζωής του τόπου, θα μπορούσε να δοθεί υπόσταση σ’ ένα πλήθος δραστηριοτήτων με ομόκεντρη διάρθρωση και να διεκδικηθεί το κύρος που θα κάνει υπερήφανους τους πολίτες για τη διαβίωση τους σ’ αυτή την τόσο προνομιούχα γη.
Η προτεραιότητα, λοιπόν, στο θέατρο αποτελεί τον βασικότερο πυλώνα ανάπτυξης της Σικυώνιας γης. Ένα όραμα που εάν υιοθετηθεί από τις αρχές της Σικυώνιας πολιτείας, θα συμπαρασύρει το σύνολο σχεδόν της κοινωνίας σε μια πορεία ακμής και ισχύος, απαραίτητης σ’ ένα μέλλον που σχεδιάζεται ερήμην των πολιτών. Τολμώ να πω πως θα αποτελέσει – πλην των άλλων – έναν πυρήνα κοινωνικής συσπείρωσης και ηθικής εξύψωσης για τους πολίτες, που την έχουν πλέον μεγάλη ανάγκη.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ Read More »

Ψηφιακή Πινακοθήκη για το 1821

Η ψηφιακή Πινακοθήκη αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών των μαθητών της Στ’ Δημοτικού του ιδιωτικού σχολείου “Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο” στο πλαίσιο του ετήσιου project για την Eπανάσταση του 1821 με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων. Λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός πως λόγω της πανδημίας, η οποία περιορίζει ή και αποτρέπει μια σειρά καθημερινών δραστηριοτήτων, όπως τη δυνατότητα επίσκεψης μουσείων και εκθεσιακών χώρων δημιουργήθηκε το γόνιμο έδαφος εντός του οποίου καρποφόρησε η ιδέα της δημιουργίας ενός ψηφιακού χώρου όπου θα ενώνονται ιδανικά η ιστορική γνώση, η κριτική σκέψη, ο ψηφιακός γραμματισμός με την καινοτομία.
Πιο συγκεκριμένα εντός της Πινακοθήκης παρουσιάζονται γνωστοί πίνακες Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και επιδιώκεται η ανάδειξη των βασικών ηρώων του 1821, των Φιλελλήνων που βοήθησαν στην έκβαση του Αγώνα, καθώς και των μαχών που συνέβαλαν αποφασιστικά στην απελευθέρωση του έθνους μας. Ειδικότερα, παρουσιάζονται πίνακες των George Philip Reinagle, Νικηφόρου Λύτρα, Ερρίκο Λεοπόλδο Λεβύ, Αϊβαζόφσκι, Εμίλ ντε Λασάνκ, Άρι Σέφερ, Θεόδωρου Βρυζάκη, Νικόλαου Γύζη, Ευγένιου Ντελακρουά κ.α. όπως και προσωπογραφίες ή εικόνες για γνωστούς ήρωες (Κολοκοτρώνης, Θ., Διάκος, Αθ., Μπότσαρης, Μ., Μαυρογένους, Μ., Καραϊσκάκης, Γ., κ.α.) ή Φιλέλληνες (Ουγκώ, Σαντόρε ντι Σανταρόζα, Αλεξάντρ Πούσκιν), καθώς και έργα με τη συνοδεία ηχητικών αποσπασμάτων (Θούριος κ.α) από ντοκιμαντέρ ή εκπαιδευτικά προγράμματα που προβάλλονται μέσω του γνωστού ιστότοπου «Youtube» που επιτρέπει την κοινοποίηση, την αποθήκευση, την αναζήτηση και την αναπαραγωγή ψηφιακών βίντεο.
Αξίζει να επισημανθεί ότι, το project είναι μια εργασία που βασίζεται στη συστηματική ερευνητική διαδικασία. Για να διεκπεραιωθεί σωστά μια εργασία χρειάζονται συγκεκριμένες φάσεις που βασίζονται σε ένα σωστά καταρτισμένο πλάνο για την πραγμάτωση της αρχική σύλληψης – ιδέας. Αρχικά, πραγματοποιείται η αναζήτηση και η συλλογή πληροφοριών για το θέμα. Έπειτα ακολουθεί η επεξεργασία των πληροφοριών και στο τέλος εξάγονται τα απαραίτητα συμπεράσματα σύμφωνα με τα οποία πραγματοποιούνται κάποιες ενέργειες τροποποιητικού – ανατροφοδοτικού χαρακτήρα.
Aναφορικά με την παρούσα εργασία, σε πρώτο στάδιο τέθηκαν οι παιδαγωγικοί στόχοι. Αρχικά, κρίθηκε αναγκαίο να οριστούν, να περιγραφούν και να κατανοηθούν τα ιστορικά γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης. Αρωγοί σε αυτό το βήμα στάθηκαν το σχολικό εγχειρίδιο, οι πρωτογενείς και οι δευτερογενείς πηγές μέσω του διαδικτύου που αξιοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και των δια ζώσης μαθημάτων, καθώς και τα φύλλα εργασίας σε μορφή προγράμματος επεξεργασίας κειμένου ή παρουσίασης που δόθηκαν προς συμπλήρωση από τον επιβλέποντα εκπαιδευτικό.
Έπειτα, προκρίθηκε η εμβάθυνση μέσω της επέκτασης των γνώσεων γύρω από τα πρόσωπα και τα γεγονότα που συνέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων για τις μακροχρόνιες συνέπειες της Επανάστασης. Παράλληλα, ως μακροπρόθεσμοι γνωστικοί στόχοι ορίστηκαν η καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και κουλτούρας όπως και η σύνθεση πληροφοριών μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών αλλά και η ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της συνεργασίας σε επίπεδο ομάδας και σχολείου με βασικούς πυλώνες τη συμμετοχή, την αυτοπεποίθηση και τη υπευθυνότητα μέσω της ανάληψης πρωτοβουλιών. Στο τέλος ορίστηκαν οι στόχοι ως προς την ανάπτυξη βασικών και σύνθετων κινητικών δεξιοτήτων αλλά και η προώθηση διαφορετικών μορφών άσκησης. Για την πραγματοποίηση όλων των παραπάνω ενεργειών αξιοποιήθηκαν αρκετές πολυμεσικές εφαρμογές. Στην παρούσα εργασία αξιοποιήθηκε και παρουσιάζεται η εργασία των μαθητών μέσω του προγράμματος «Artsteps».
Το Artsteps είναι ένα διαδικτυακό ψηφιακό εργαλείο που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν και να περιηγηθούν εικονικά σε τρισδιάστατους χώρους τέχνης. Στις εικονικές αυτές εκθέσεις μπορούν να προβάλλονται δισδιάστατα εκθέματα (πίνακες ζωγραφικής και φωτογραφίες) καθώς και βίντεο. Δύναται να αξιοποιηθεί παιδαγωγικά, διότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργούν θεματικές εκθέσεις και εικονικές ξεναγήσεις για ένα γνωστικό αντικείμενο. Επιπλέον, οι μαθητές, στο πλαίσιο του παρόντος σχεδίου εργασίας μπορούν να περιηγηθούν σε εκθέσεις, να αναζητούν εικόνες σχετικά με ένα θέμα ή να δημιουργήσουν τη δική τους εικονική έκθεση και να τη μοιραστούν με τους συμμαθητές άλλων τάξεων ή σχολείων. Όλες οι εκθέσεις παρουσιάζονται μέσα από την ιστοσελίδα του Αrtsteps www.artsteps.com. O χρήστης δημιουργεί τον λογαριασμό του και έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει ο ίδιος τον εκθεσιακό χώρο, να προσθέσει τοίχους, πάτωμα, παράθυρα, να τοποθετήσει τα εκθέματα με τη σειρά που επιθυμεί και να προσθέσει κορνίζες. Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα στον επισκέπτη να παρατηρεί το έκθεμα και να παρατίθενται πληροφορίες και ηχητικά κάνοντας κλικ στην εικόνα. Τέλος, είναι δυνατή η διάχυση της πληροφορίας, αφού οι επισκέπτες είναι σε θέση να σχολιάζουν και να κοινοποιούν τις εκθέσεις σε δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα.
Η προσπάθεια των μαθητών αποτυπώνεται διαδικτυακά μέσω της εφαρμογής η οποία έλαβε πολλά κολακευτικά σχόλια από τους γονείς και την τοπική κοινωνία, ενώ οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με το αποτέλεσμα των εργασιών τους. Επίσης, αξιολογήθηκαν θετικά και οι ίδιοι οι μαθητές ως προς τις λειτουργικές δεξιότητες, που έχουν να κάνουν με τη χρήση της τεχνολογίας, όπως είναι οι απλοί χειρισμοί με τη χρήση πληκτρολογίου ή ποντικιού, καθώς και πιο σύνθετοι χειρισμοί, όπως η αναζήτηση στο διαδίκτυο ή η λήψη και εγκατάσταση λογισµικού µε συνηµµένο, οι δοµικές δεξιότητες, που έχουν να κάνουν με τη χρήση των δοµών στις οποίες περιέχονται οι πληροφορίες μέσω υπερσυνδέσεων την αξιολόγηση των πληροφοριών που βρέθηκαν, αλλά και τις στρατηγικές δεξιότητες, που περιλαµβάνουν τη δυνατότητα της ενεργούς αναζήτησης πληροφοριών και την ικανότητα της κριτικής ανάλυσης των διαθέσιµων πληροφοριών. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως η παρούσα εργασία, που βρίσκεται στο ακόλουθο λινκ: https://www.artsteps.com/view/60578e906ce0b0b7f1002b20?currentUser καθώς και το σύνολο των εργασιών των μαθητών θα είναι διαθέσιμα στους ίδιους και στους γονείς τους στο τέλος της χρονιάς σε έντυπη μορφή.

Ψηφιακή Πινακοθήκη για το 1821 Read More »

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΘΡΑΝΙΑ – ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΑΤΟΥ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ, 1917 – 2017 100 χρόνια από το τετρατάξιο Γυμνάσιο στο… 1ο Γυμνάσιο και στο 1ο Λύκειο

Με φόντο την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης αυτό το βιβλίο-λεύκωμα παρουσιάζει την ιστορία του Γυμνασίου Κιάτου από την ίδρυσή του (1917), έως και το δεύτερο ιωβηλαίο του (2017).

Ξεκινώντας από το τετρατάξιο Γυμνάσιο της πόλης μας, προχωρώντας στο εξατάξιο Γυμνάσιο και φτάνοντας στο 1ο Γυμνάσιο και στο 1ο Γενικό Λύκειο Κιάτου, γιορτάζονται τα 100 χρόνια συνεχούς λειτουργίας τους.

Συγκεκριμένα στο βιβλίο περιέχονται:

  • Περίπου 10.000 ονόματα που είχαν σχέση με το σχολείο τα 100 αυτά χρόνια: διευθυντές, καθηγητές, σημαιοφόροι, παραστάτες, μαθητές με τις μεγαλύτερες βαθμολογίες κ.ά. τα 100 αυτά χρόνια.
  • 64 δημοσιεύματα της εποχής από τον τοπικό τύπο, Φύλλα Εφημερίδας της Κυβέρνησης κ.ά.
  • 423 φωτογραφίες καθηγητών και μαθητών από διάφορες σχολικές περιόδους.
  • 103 εξώφυλλα σχολικών βιβλίων.
  • Γεγονότα από τη σχολική ζωή: τιμωρίες μαθητών, μαθητικοί κανονισμοί, σχολικές γιορτές, εκδρομές κλπ.
  • Πληροφορίες για τις εκάστοτε αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Τα μαθήματα που διδάσκονταν σε κάθε τάξη (έως το 1950).

Μέσα στις 690 σελίδες του βιβλίου πολλές/οί θα συναντήσουν τον εαυτό τους ή τους προγόνους ή τους απογόνους τους ή και τα τρία μαζί!

Είναι ένα βιβλίο-λεύκωμα για την τοπική μας ιστορία που αξίζει να βρίσκεται στη βιβλιοθήκη τόσο όσων πέρασαν από τα θρανία του σχολείου αυτού, αλλά και στη βιβλιοθήκη εκείνων που οι πρόγονοί τους υπήρξαν μαθητές του.

Σύντομο βιογραφικό
 
Ο Σωτήρης Εμμ. Κοκκωνάκης είναι Φυσικός, συν/χος εκπαιδευτικός και αντιπρόεδρος της Εταιρείας Κορινθίων Συγγραφέων.
Γεννήθηκε και κατοικεί μόνιμα στο Κιάτο.
Έχει γράψει, (ατομικά και συλλογικά), περίπου 40 βιβλία με περιεχόμενο επιστημονικό, εκπαιδευτικό και τοπικής (κορινθιακής) ιστορίας και λαογραφίας.
 

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΘΡΑΝΙΑ – ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Read More »

«Να στοχεύεις ψηλά, το φεγγάρι.

Ακόμα κι αν αποτύχεις, θα βρεθείς ανάμεσα στ’ αστέρια.»

Les Brown

Άνθρωπος και ουρανός: μία σχέση αέναη, μυστηριώδης και ζωογόνα! Συχνά, εμείς οι άνθρωποι, έχουμε την τάση να μην αντιλαμβανόμαστε την αξία όσων θεωρούμε δεδομένων. Σταθείτε όμως ένα λεπτό και σκεφτείτε.. Πόσο θα άλλαζε η ζωή μας αν ξαφνικά από τη μια στιγμή στην άλλη παύαμε να έχουμε τον ουρανό μας; Η πρώτη σκέψη σίγουρα θα συνοδευόταν από ένα συναίσθημα ανάμεικτο, απελπισίας και πανικού! Ίσως τότε να αντιλαμβανόμασταν ότι ο ουρανός μας αποτελεί μία ανάσα ελευθερίας. Είναι το μέρος που στρέφουμε το βλέμμα μας και ονειρευόμαστε, το μέρος που χαζεύουμε όταν θέλουμε να αποφορτιστούμε από μία πιεστική μέρα, το μέρος που μας κάνει πιο ρομαντικούς όταν μια ξάστερη νύκτα μαγευόμαστε από τα χιλιάδες φωτεινά λαμπιόνια του και το μέρος που μας φέρνει πιο κοντά στην ειδοποιό διαφορά μας από τα άλλα όντα του πλανήτη μας όταν μας γεννά άπειρα ερωτήματα για το επέκεινα, για τη θέση μας σε όλο αυτό το δημιούργημα και εντέλει για την ίδια μας την ύπαρξη ως άτομα.

Αυτή είναι και η μαγεία της αστρονομίας! Σα να πρόκειται για κάποιο παραμύθι, σε ταξιδεύει σε κόσμους μακρινούς, σου προσφέρει απλόχερα εικόνες ασύλληπτης ομορφιάς που δεν θα μπορούσες καν να φανταστείς, σε κάνει να νιώθεις σαν μικρό παιδί που θέλει να ανακαλύψει όσα περισσότερα γίνεται και ταυτόχρονα σου παραδίδει τα πιο σημαντικά μαθήματα ταπεινότητας, σεβασμού και μοναδικότητας. Πάντα ξεκινάει ως ένα ρομαντικό χόμπι και νομοτελειακά καταλήγει σε τρόπο ζωής που δεν θέλεις να αλλάξεις! Στην αρχή μαγεύεσαι στη θέα των πλανητών, των αστέρων, των νεφελωμάτων.. Σιγά σιγά αρχίζεις να συνειδητοποιείς ότι είσαι φτιαγμένος κι εσύ από τα ίδια υλικά! Η μόνη διαφορά είναι ότι εσύ είχες το ευτύχημα να είσαι αστρική ύλη που απλώς απέκτησε συνείδηση. Και μετά είναι εκείνη η μαγική στιγμή που θα αντιληφθείς τη θέση σου μέσα σε αυτό το συμπαντικό δημιούργημα, μια στιγμή που θα σε αλλάξει για πάντα!

Πέραν τούτων, η αστρονομία φέρει μαζί της και όλο το οπλοστάσιο της επιστήμης. Είναι ίσως ο μοναδικός κλάδος που εμπεριέχει τις περισσότερες από τις επιστήμες, θεωρητικές και θετικές. Συνακολούθως, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα σχολεία, προσφέροντας γνώση, πνευματική ανάπτυξη και συνεχή εξάσκηση στον ορθολογισμό και την επιστημονική σκέψη. Εφόδια ζωής δηλαδή για κάθε άνθρωπο που δυστυχώς όμως στις μέρες μας δεν είναι καθόλου δεδομένα. Ειδικότερα για τους κατοίκους του Δήμου Σικυωνίων, δημιουργήσαμε τον «Σείριό» μας, ένα σύλλογο ερασιτεχνικής Αστρονομίας που σκοπό έχει να προάγει τη γνώση και την επιστημονική σκέψη μέσα από ένα γοητευτικό ταξίδι ανακάλυψης και αυτογνωσίας.

Ο «Σείριος» αποτελεί τον πρώτο επιστημονικό σύλλογο της περιοχής μας και απευθύνεται σε όλους τους Σικυώνιους πολίτες που επιθυμούν να συνταξιδέψουν μαζί μας στα άστρα. Βασικό μας πυλώνα αποτελεί η αστρονομία τόσο σε επίπεδο αστροπαρατήρησης όσο και αστροφωτογραφίας. Παρ’ όλα αυτά αποφασίσαμε και εντάξαμε στους τομείς δραστηριοποίησης του συλλόγου και συναφείς κλάδους όπως η ρομποτική, η φωτορύπανση, η μετεωρολογία και ο ραδιοερασιτεχνισμός. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στα παιδιά, το μέλλον του τόπου μας, για τα οποία θα υπάρχουν ειδικά προγράμματα προκειμένου να εξοικειωθούν με την αστρονομία και την επιστήμη εν γένει.

Όλοι εμείς στον «Σείριο» ευελπιστούμε να αγκαλιάσετε την προσπάθειά μας αυτή και σύντομα η παρέα μας να μεγαλώσει και να έχουμε στο πλάι μας πολλούς ακόμα συνταξιδιώτες με τους οποίους θα θαυμάζουμε μαζί την πανέμορφη γαλαξιακή γειτονιά μας. Μη διστάσετε λοιπόν να έρθετε σε επαφή μαζί μας, είτε μέσω των κοινωνικών δικτύων, στη σελίδα μας στο facebook όπου μπορείτε να μας βρείτε ως : «Σείριος, σύλλογος ερασιτεχνικής αστρονομίας Σικυωνίων», είτε μέσω του e-mail μας: seas.sirius@gmail.com .

Η εποχή μας είναι δύσκολη και οι συνθήκες πρωτόγνωρες! Μείνετε ασφαλείς και υγιείς! Και εμείς.. «τα παιδιά που μετράνε τ’ άστρα» θα σας περιμένουμε ν’ ανταμώσουμε κάτω από τον ξάστερο ουρανό!

«Να στοχεύεις ψηλά, το φεγγάρι. Read More »

Παγκόσμια Ημέρα Χορού

Η Παγκόσμια Ημέρα Χορού καθιερώθηκε το 1982 από το Διεθνές Συμβούλιο Χορού της UNESCO. Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 29 Απριλίου, ημερομηνία γέννησης του Γάλλου χορευτή, χορογράφου και συγγραφέα Ζαν-Ζορζ Νοβέρ (1727-1810), δημιουργού του σύγχρονου μπαλέτου.

«Αφεντικό, φώναξε, έχω πολλά να σου πω, μα δεν τα πάει η γλώσσα μου Θα τα χορέψω το λοιπόν! Έβλεπα το Ζορμπά να χορεύει κι ένοιωθα για πρώτη φορά την δαιμονικιάν ανταρσία του ανθρώπου, να νικήσει το βάρος και την ύλη, την προγονική κατάρα. Καμάρωνα την αντοχή του, τη σβελτέτσα, την περηφάνεια∙ κάτω στην αμμουδιά τα ορμητικά κι αντάμα περίτεχνα πατήματα του Ζορμπά χάραζαν την εωσφορική ιστορία του ανθρώπου».

Νίκος Καζαντζάκης, “Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά”

Παγκόσμια Ημέρα Χορού Read More »

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παρουσιάζει τους μουσικούς της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και τη Χορωδία της ΕΡΤ  στα κατά Ματθαίον Πάθη (1781) του Carl Philipp Emanuel Bach. Μέρος του κύκλου μουσικών εκδηλώσεων Cosmos, η συναυλία θα πραγματοποιηθεί τη Μ. Δευτέρα 26 Απριλίου, στις 20.30, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος. Την Καμεράτα διευθύνει ο διακεκριμένος τσεμπαλίστας και μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος.

Τα κατά Ματθαίον Πάθη του C. P. E. Bach παρουσιάστηκαν στο Αμβούργο την περίοδο της Σαρακοστής του 1781 και ανήκουν στην κατηγορία του Pasticcio. Στο συγκεκριμένο είδος, τυπικό για την ευρύτερη περίοδο του Μπαρόκ, οι συνθέτες ανακύκλωναν προγενέστερα έργα, δικά τους ή άλλων συνθετών. Η εκτέλεση-διασκευή ενός δοκιμασμένου και οικείου μουσικού υλικού προκαλούσε θετική εντύπωση στο κοινό, ανανεώνοντας μάλιστα το ενδιαφέρον για έργα μιας προγενέστερης αισθητικής.

Εσωστρεφή και συνοπτικά, γραμμένα για λίγους τραγουδιστές και μικρό οργανικό σύνολο, τα κατά Ματθαίον Πάθη του C. P. E. Bach δανείζονται από συνθέσεις του G. A. Homilius, του G. Benda αλλά και του πατέρα του, Johann Sebastian Bach. Σε αντίθεση με τα πασίγνωστα διασωθέντα κατά Ματθαίον και κατά Ιωάννην του πατέρα του, τα Πάθη που συνέθεσε ο C. P. E. Bach (εικοσιένα στο σύνολο) δεν γράφτηκαν για να πλαισιώσουν το κήρυγμα της Μεγάλης Παρασκευής, εξ ου και είναι μικρότερα σε διάρκεια και έκταση. Η επερχόμενη συναυλία σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίασή τους στην Ελλάδα σύμφωνα με τα πρότυπα του ρεύματος της Ιστορικά Ενήμερης Ερμηνείας.

Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος άρχισε τις σπουδές του στην τάξη της Μαργαρίτας Δαλμάτη, απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα παμψηφεί, λαμβάνοντας το πρώτο βραβείο καθώς και το αριστείο της σχολής Vignanelli. Συνέχισε στο Παρίσι με τους S. Romeo και O. Baumont, στο Mozarteum με τους K. Gilbert και S. Rampe και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με τον ανώτατο βαθμό στο Conservatoire της Γενεύης με την Ch. Jaccottet, της οποίας ήταν ο τελευταίος μαθητής. Ως βοηθός μαέστρος του Γ. Πέτρου, έχει συμμετάσχει σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρίες Mdg, Decca, Sony. Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου Latinitas Nostra με το οποίο έχει παρουσιάσει λυρικά έργα του 17ου αιώνα στο Φεστιβάλ Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, συνεργαζόμενος με σκηνοθέτες όπως οι Αρ. Χιώτη, Απ. Παπαδαμάκη, Ν. Καραθάνος, Θ. Παπακωνσταντίνου Γ. Σκουρλέτης και Κ. Ευαγγελάτου. Ως μαέστρος έχει συμπράξει επανειλημμένως με την Καμεράτα, την ΚΟΑ και την ΚΟΘ αλλά και με σύνολα του εξωτερικού όπως τα Irish Baroque Orchestra, Bach Consort Wien, Kammerakademie Potsdam κλπ. Επιμελήθηκε και παρουσίασε την εκπομπή «Παλίμψηστο» στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΣ.

Οι Μουσικοί της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής (γνωστοί διεθνώς με το όνομα Armonia Atenea) θεωρούνται ένα από τα κορυφαία σύνολα με ειδίκευση στις ιστορικά ενημερωμένες ερμηνείες. Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μουσική του Händel, το αθηναϊκό σύνολο έχει αποσπάσει τις υψηλότερες διακρίσεις στο διεθνή Τύπο και εμφανίζεται τακτικά στις μεγαλύτερες αίθουσες της Ευρώπης.

Η Χορωδία της ΕΡΤ ιδρύθηκε το 1977 από τον τότε διευθυντή του Τρίτου Προγράμματος Μάνο Χατζιδάκι και γρήγορα αναδείχτηκε ως ένα από τα καλύτερα σύνολα της χώρας. Το ρεπερτόριό της – πάνω από 1.000 έργα – περιλαμβάνει ευρύτατο  φάσμα εποχών, συνθετών και μουσικών ιδιωμάτων έως τον 21ο αιώνα, ελληνικά χορωδιακά, καθώς και πολλές όπερες. Επί γενικής διεύθυνσης Μίκη Θεοδωράκη πραγματοποίησε πληθώρα συναυλιών σε Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Τυνησία, Η.Π.Α, Καναδά, Φινλανδία κ.α., ενώ το 2004 συμμετείχε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Έχει συμπράξει με όλες τις ελληνικές και τις διασημότερες ξένες ορχήστρες (Συμφωνική Βερολίνου και Νυρεμβέργης, Φιλαρμονική Λονδίνου και Καπιτωλίου Τουλoύζης κ.α.), καθώς και με όλους τους καταξιωμένους Έλληνες και πολλούς κορυφαίους ξένους μαέστρους (Masur, Menuhin, Ashkenazy, Rilling, Marriner).

Σολίστ:

Γ. Καλύβας

Μ. Σαραντίδης

Χρ. Μαλιαμάνη

Β. Δημακόπουλος

Ι. Μαρμαράς

Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής

Χορωδία της ΕΡΤ

Διδασκαλία Χορωδίας ΕΡΤ: Μιχάλης Παπαπέτρου

Διεύθυνση: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος

Μ. Δευτέρα 26 Απριλίου, 20.30

ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συναυλία live σε αυτή τη σελίδα, στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC και στο κανάλι του στο YouTube.

Λόγω των μέτρων για τη δημόσια υγεία ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με τη διεξαγωγή της εκδήλωσης.

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Read More »

Παγκόσμια ημέρα βιβλίου και πνευματικών δικαιωμάτων

Η UNESCO έχει ορίσει την 23η Απριλίου 2021 Παγκόσμια ημέρα βιβλίου και πνευματικών δικαιωμάτων και όπως λέει στο σημείωμα της, «Τον τελευταίο χρόνο, όταν οι περισσότερες χώρες είδαν περιόδους περιορισμού και οι άνθρωποι έπρεπε να περιορίσουν το χρόνο τους στο εξωτερικό, τα βιβλία έχουν αποδειχθεί ότι είναι ισχυρά εργαλεία για την καταπολέμηση της απομόνωσης, την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των ανθρώπων, την επέκταση των οριζόντων μας, ενώ τονώνουν το μυαλό και τη δημιουργικότητά μας. Σε ορισμένες χώρες ο αριθμός των βιβλίων που διαβάζονται έχει διπλασιαστεί.» Ελπίζομαι σε λίγες μέρες η Βιβλιοθήκη του Δήμου Σικυωνίων να ανοίξει πάλι τις πόρτες της στο κοινό, σε παλιούς και νέους φίλους

Παγκόσμια ημέρα βιβλίου και πνευματικών δικαιωμάτων Read More »

Λειτουργία ΝΠΔΔ «Η ΜΗΚΩΝΗ»

Λόγω των μέτρων για την αποτροπή εξάπλωσης του Κορωνοϊού (SARS-CoV-2) το ωράριο λειτουργίας του ΝΠΔΔ «Η ΜΗΚΩΝΗ» μπορεί να αλλάξει. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας. Τηλέφωνο 27420 21921

Λειτουργία ΝΠΔΔ «Η ΜΗΚΩΝΗ» Read More »

Αναστολή Λειτουργίας Πολιτιστικού κέντρου Κιάτου

Σε εφαρμογή της Κ.Υ.Α. Δ1α/Γ.Π.οικ. 16320 Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας αναστέλλεται η λειτουργία του Πολιτιστικού Κέντρου Κιάτου  για το διάστημα από την Τρίτη, 16 Μαρτίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2021 και ώρα 6:00.

Αναστολή Λειτουργίας Πολιτιστικού κέντρου Κιάτου Read More »